torsdag 24 februari 2011

Dålig

Jag är en dålig bloggerska.

Mycket dålig.

På att uppdatera.

Men jag har inget att skriva om. (Nåja, inget som håller att skriva om här)
Jag lever på i samma hjulspår. Samma tråkiga hjulspår. Tänker på hur jag ska ta mig ur dem, hur jag ska kunna skaffa mig ett liv utanför jobbandet. För det gör jag heeeela tiden känns det som. Och jobbar jag inte, ja, då sover jag antagligen för att orka med att jobba.
Varje helg är, och har så varit de senaste 6-7 åren, mer eller mindre dedikerat till att jobba. Jag hinner aldrig träffa mina vänner eller vara med på saker, som bio, party, resor... För när gör man det? Jo, fredag-söndag. När jobbar jag? Fredag och lördag.... Yey...... :(
Nåja, jag är verkligen glad och tacksam över att ha ett jobb alls. Jag gick i sååå många år arbetslös. Nu ska jag bara försöka våga mig på att kunna säga nej. Och jag har blivit mycket bättre på det.. använda ordet nej. Inte så svårt kan man kanske tycka... Men det är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar