tisdag 7 juni 2011

Vaaaarmt!

"Klaga inte på värmen!"
 "Passa på att njuta nu när värmen äntligen är här!"
Konstiga blickar när jag säger att jag hellre sitter inne när det är så här varmt. För är man nordbo ska man tydligen älska att det blir varmt som vid Medelhavet sommartid, eftersom vi har vinter så länge. Men nej! Jag ORKAR inte! När tempen kliver över 18 grader börjar mitt helvete. Eksem, utslag, svällda ben, svett som forsar så fort jag rör lillfingret....bara för att nämna något.
Men det är ok att klaga på vinter och kyla men inte på värme. Självklart tycker jag om att inte behöva bära en massa kläder på mig och att solen lyser gör även mitt sinne gladare. Jag ÄLSKAR ljumma sommarkvällar! Men tvinga mig inte att få dåligt samvete för att jag inte gillar värme och att känna ett stort behov att befinna mig i solstolen.

Så! Nu har gnällkärringen spottat ur sig lite ;)

Ut och njut i sommarvärmen eller stanna inne och njut av förhoppningsvis lite svalka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar