lördag 6 augusti 2011

Akuten

Efter en tung natt så vaknade jag till slut halv 5 och ansåg inte att det var någon mening att sova något mer eftersom jag skulle upp en timme senare för att köra syster till flygplatsen. Kände mig rätt ok efter lite värktabletter. När jag kom tillbaka hem åkte jag dock till akuten och fick penicillin för min onda hals. Fick även Bricanyl för andningen som kan vara lite tung ibland, speciellt när jag är förkyld.
När jag kom hem ringde min far och talade om att imorgon kommer han till Sverige på besök... IIIHHHH!!!! Mitt hem är i kaos och jag är sjuk... Vad göra?? Jo, mamma to the rescue!! Hon är verkligen min hjältinna! Hon hjälper mig imorgon innan pappsen kommer. Glad jag!
Jag har börjat lite själv med att bl a tvätta upp en del tvätt (TACK föregen tvättmaskin i lägenheten!) och hunnit göra det mesta i badrummet. Nu har orken tagit slut, så nu sitter jag i soffan med en kopp te, kollar film och bara väntar på att sista tvättmaskinen ska bli klar så jag kan gå och sova. Hoppas på att penicillinet har hunnit börja verka till imorgon...

Hoppas ni har en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar