onsdag 21 oktober 2009

Ny dag

Har sovmorgon idag, börjar inte förrän halv 3. Skulle egentligen hinna med en massa på förmiddagen men....jag värdesätter dessa lugna förmiddagar när jag inte behöver göra någonting annat än att ta igen mig och ladda batterierna. Imorgon är jag ledig, då kan jag ladda ännu mer inför en hektisk jobb helg...Imorgon kommer jag att göra sammanlagt 16 timmar mellan 07.00-01.30... Man vet att man lever iaf :)

Varför jag jobbar som jag gör? Jo för att kunna försörja mig och kanske kunna unna mig det lilla extra någongång ibland.
Jag har mååånga långa år bakom mig som arbetslös utan pengar, som någon enstaka gång lyckades få en "riktig" lön som spenderades fort eftersom det fanns mycket som behövdes köpas in.
När jag nu har jobb kan jag inte sluta, jag kan inte tacka nej till jobb eller dra ner på tid någonstans. Jag har en tjänst och två extrajobb och jag jobbar ibland dygnet runt. Det har börjat lugna ner sig i mitt sinne, jag vet att jag har en fast inkomst varje månad, jag behöver inte jaga timmar varje månad för nästa månad kommer lön in som jag kan betala mina räkningar med...Och det är SÅÅÅÅ betryggande! Fördelen med en fast tjänst :) Jag hoppas att jag kommer att få fortsätta med det framöver också :) Nästa steg är att hitta ett annat jobb lite närmare hemmet :)

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar