torsdag 31 december 2009

Nyårsaftons dag

och jag sitter på jobbet... Inom mig håller en fruktansvärd ilska och frustration på att byggas upp. Jag vet inte var den kommer från men jag har mina aningar... Dålig sömn i natt och en massa värk i kroppen gör sitt till. Jag känner mest för att skrika, gråta och kasta saker omkring mig. En hel servis skulle kunna hjälp att kasta eller kanske en boxboll att slå mig trött på.... Men jag sitter snällt här och bara bygger upp inom mig istället.... Väntar tills jag sitter i bilen och kan skrika ut min frustration.

Ibland undrar jag hur människor i serviceyrken kan vara så förbannat otrevliga mot sina kunder..Har man inte valt fel yrke då? Eller har man kanske inte insikt hur man låter? Det borde vara fruktansvärt irriterande att arbeta ihop med en sån människa....

Ja, jag vet, det är nyår och jag borde vara gladare....men varför det eg? Nyår är ju som vilken anna dag som helst eller???

Bah! Jag ska gaska upp mig snart, bara jag kommer från jobbet så ;)

Gott Nytt År!!
Hoppas 2010 kommer att bli ett alldeles fantastiskt år! :)

2 kommentarer:

  1. Ja, det vet vi ju..att det finns alldeles för många som valt fel yrke!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. undra tro om det inte va nå knasiga energier igår... jag kände typ samma sak... var på piss off humör hela dagen... irriterad så det bara kokade i mig..... utan att egentligen veta varför... fräste för minsta lilla och var allmänt dryg...

    nyårsafton är absolut ingen garanti för glatt humör... snarare tvärtom tycker jag... man förväntas vara på ett sprudlande humör... men just den dagen kanske man helt enkelt inte är det...

    love u hun!!!!! hoppas hela 2010 kommer vara till det bättre!!! puss

    SvaraRadera